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Dior Exhibition at V&A Museum Part II | The Magic still lives today

April 7, 2019

DIOR'S TRAVELS

 

"As a young man Christian Dior was drawn to travel. In his twenties, he ventured to London, Athens, Istanbul and Leningrad. He spent nearly a year in the Balearic Islands in the Mediterranean recuperating from a illness. From the launch of his forst collection, Dior took inspiration from the architecture, landscapes, art, and textiles of different countries and cities, naming his dresses after the places that inspired them."

 

In addition to displaying some of the house's most iconic and memorable gowns, "Christian Dior: Designer of Dreams" also highlight the breadth of creations that have come out of the fashion house over the years, paying tribute to those who have collaborated with Dior. 

 

The 'Designers for Dior' section shows the work of the six creative directors who have helmed the label since Christian Dior passed away in 1957. And each one interpreted the vision of the brand in their own way.

 

"Each of Dior's later creative directors has interpreted ideas of world travel in a unique way. This gallery focuses on five of the countries which have inspired Dior and his successors: Mexico, Japan, Egypt, China and India."

 

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"Quando jovem, Christian Dior adorava viajar. Aos vinte anos, aventurou-se por Londres, Atenas, Istambul e Leningrado. Chegou a passar quase um ano nas Ilhas Baleares, no Mediterrâneo, enquanto recuperava de uma doença. Desde o lançamento da sua coleção, Dior inspirou-se na arquitetura, nas paisagens, artes e têxteis de diferentes países e cidades, dando os nomes aos seus vestidos consoante os lugares que os inspiraram ".

 

Além de exibir alguns dos vestidos mais emblemáticos e memoráveis ​​da casa, a exposição "Christian Dior: Designer of Dreams" também destaca a variedade de criações que surgiram na maison francesa ao longo dos anos, prestando homenagem aos que foram colaborando com a Dior.

 

A seção "Designers for Dior" mostra o trabalho de seis diretores criativos que dirigiram a casa desde a morte de Christian Dior, em 1957. E cada um deles interpretou a visão da marca à sua maneira.

 

"Cada um dos diretores criativos da Dior interpretou ideias de viagens pelo mundo de forma única. Esta galeria concentra-se em cinco dos países que inspiraram Dior e os seus sucessores: México, Japão, Egito, China e Índia."

 

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THE GARDEN

 

"From early childhood Christian Dior was fascinated by gardens. His mother Madeleine cultvated the family garden that overlooked the sea at Granville, and as a small boy, he loved to dtud her Vilmorin-Andrieux plant catalogues. In later years he designed a pergola for the garden as a shelter from the sea breeze.

 

Dior enjoyed sketching his dresses outside in his garden and flowers were a continual inspiration, both for his clothes and the floral accents of Dior perfumes. His New Look was inspired by the shape of an inverted flower, and the garments were first modelled against a backdrop of large floral arrangements by Parisian florist Lachaume.

 

The  garden remains a theme to which successive designers at the House of Dior return. Yves Saint Laurent frequently inserted the rose motif into his designs for Dior. Marc Bohan, Gianfranco Ferré and John Galliano, all keen gardeners, often adorned their collections with floral embroideries. Raf Simons, for his first Dior collection, sent his models down the runway against a backdrop of walls of fresh flowers. For her first collection for Dior,, Maria Grazia Chiuri created dresses with hand-yed silk petals, caught like delicately pressed flowers between layers of silk tulle. "

"Desde a infância que Christian Dior era fascinado por jardins. A sua mãe Madeleine cultivava o jardim da família com vista para o mar em Granville e, enquanto criança, ele adorava ver os catálogos de plantas de Vilmorin-Andrieux que a mãe tinha. Nos últimos anos, ele próprio projetou um telheiro para o jardim, onde era possível abrigarem-se da brisa marítima.

 

Dior gostava de desenhar os seus vestidos no exterior, no seu jardim, e as flores eram uma inspiração contínua, tanto para as suas roupas como para as fragrâncias florais dos perfumes da Dior. O seu famoso 'New Look'' foi inspirado na forma de uma flor invertida, e as peças de vestuário foram modeladas num cenário de grandes arranjos florais feitos pelo florista parisiense Lachaume.

 

O jardim continua a ser um tema ao qual os sucessivos designers da Dior voltam sempre. Yves Saint Laurent usou frequentemente o motivo de rosas nos seus desenhos para a Dior. Marc Bohan, Gianfranco Ferré e John Galliano, todos com assumido interesse em jardins, muitas vezes adornavam as suas coleções com bordados florais. Raf Simons, para a sua primeira coleção da Dior, colocou as suas manequins a desfilar numa passerelle com um cenário de paredes forradas a flores frescas. Para a sua primeira coleção para a Dior, também Maria Grazia Chiuri criou vestidos com pétalas de seda feitas à mão, formando flores delicadamente prensadas entre camadas de tule de seda. "

HATS, COSTUME JEWELLERY AND MAKEUP

 

There's also a section called 'Diorama', that showcases accessories from costume jewellery and hats to shoes, bags, archive lipstick and fragrance bottles.

 

"Since the 1990s, British milliner Stephen Jones has collaborated with five creative directors at Dior, recently reworking the classic beret for Maria Grazia Chiuri's 2018 couture collection. Jones began designing hats for himself and his friends in the late 1970s while attending Saint Martin's School of Art. He opened his first shop in 1980 in Covent Garden.

 

From the delicate chokers of his first collection in 1947, Christian Dior saw costume jewellery as a key element of the total look. Dior costume jewellery was often created as a parure with necklace and matching earrings, brooch or bracelet. Working internationally with companies such as Michael Maer (London), Henckel&Grosse (Pforzheim) and Scemama & Gripoix (Paris), Dior presented dramatic pieces often using strongly coloured crystals. In 1956 Swarovski developed the Aurora Borealis stone with Christian Dior, inspiring him to produce both costume jewellery and haute couture featuring the iridescent crystal.

 

In 1967 Serge Lutens became the first creative and image director for makeup at Dior. He launched Dior's first complete makeup line and in 1972 brought makeup into museums with the exhibition 'Make Up Art Dior' at New Yorkss Guggenheim Museum. Current creative and image diretor for makeup, Peter Philips, joined Dior in 2014. A graduate of art schools in Brussels and Antwerp, Philips has established a reputation for creating a look of natural beauty and his playful use of colour".

Há também nesta exposição uma seção chamada 'Diorama', que exibe acessórios de joalharia, chapéus, sapatos, bolsas, batons e perfumes.

 

"Desde a década de 90, que o britânico Stephen Jones colaborou com cinco diretores criativos da Dior, voltando recentemente a trabalhar a clássica boina da coleção de alta costura de 2018 para Maria Grazia Chiuri. Jones começou a desenhar chapéus para ele próprio e amigos seus no final dos anos 70, enquanto frequentava a Saint Martin's School of Arts, em Londres. Em 1980 abriu a sua primeira loja em Covent Garden.

 

Desde as delicadas gargantilhas usadas na sua primeira coleção em 1947, que Christian Dior viu a joalharia como um elemento-chave de um visual no seu todo. A joalharia Dior foi muitas vezes criada como uma combinação entre colar e brincos, broche ou pulseira. A maison francesa foi, por isso, trabalhando internacionalmente com empresas como Michael Maer (Londres), Henckel & Grosse (Pforzheim) e Scemama & Gripoix (Paris), apresentando peças dramáticas, muitas vezes através do uso de cristais bastante coloridos. Em 1956, a Swarovski desenvolveu a pedra Aurora Borealis com Christian Dior, inspirando-o a produzir joias e peças de alta costura com o cristal iridescente.

 

Em 1967, Serge Lutens tornou-se o primeiro diretor criativo e de imagem para a maquilhagem da Dior. Foi ele quem lançou a primeira linha de maquilhagem completa da Dior e em 1972 levou-a para os museus, com a exposição 'Make Up Art Dior' no Guggenheim Museum de Nova Iorque. O atual diretor criativo para a maquilhagem, Peter Philips, juntou-se à Dior em 2014. Formado em escolas de arte de Bruxelas e Antuérpia,  Philips tornou-se conhecido por desenvolver visuais de beleza natural e pelo uso divertido de cores.".

THE DIOR BALL

"Dior's evening dresses and ballgowns draw on his love of historic costume. Throughout his life he loved designing clothes that would be worn at balls and fancy dress parties. Here he could indulge his imagination and showcase the diverse skills of the haute couture ateliers.

 

His extravagant creations combined skillful draping, intricate embroidery and magnificent embellishment with the most luxurious of materials. 

 

Successive creative directors at the house have continued Christian Dior's enthusiasm for the fantastical and fairy-tale. A Dior gown synonimous with allure and opulence, demonstrates the formidable talents and techniques of Parisian Haute Couture. It is no wonder that such striking creations have graced numerous red carpets as the choice of film stars and prominent personalities over the past seven decades."

 

In this huge room we can find some of the most famous dresses of the French brand. Many of them used by the most iconic Hollywood stars. This is the case of Charlize Theron, Lupita Nyong'O, Jennifer Lawrence, Natalie Portman, Emma Watson, Nicole Kidman or Rihanna.

"Os vestidos de noite e os vestidos de baile da Dior inspiram-se no seu amor pelos trajes históricos. Durante toda a sua vida, ele adorou desenhar roupas que fossem usadas em bailes e festas.Era aí que ele podia satisfazer a sua imaginação e exibir as diversas habilidades dos ateliers de alta-costura.

 

As suas criações extravagantes combinavam drapeados, bordados e magníficos pormenores feitos com os mais luxuosos materiais.

Outros diretores criativos que se seguiram, continuaram o entusiasmo de Christian Dior pelo fantástico e pelo conto de fadas. Um vestido Dior é sinónimo de fascínio e opulência, demonstrando os formidáveis talentos e técnicas da Alta Costura parisiense. Não é de admirar que tais criações impressionantes tenham agraciado numerosas red carpets, tornando-se a escolha de estrelas de cinema e personalidades proeminentes nas últimas sete décadas.".

 

Nesta enorme sala podemos encontrar alguns dos mais famosos vestidos da marca francesa. Muitos deles usados pelas mais emblemáticas estrelas de Hollywood. É o caso de Charlize Theron, Lupita Nyong'O, Jennifer Lawrence, Natalie Portman, Emma Watson, Nicole Kidman ou Rihanna. 

 

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